Особливості продажу товарів через інтернет - магазини

Особливості продажу товарів через інтернет - магазини
(опубліковано у загальноукраїнському виданні "Пенсионеру в помощь" № 21-22 від 29.05.2014р.)
Сьогодні в час інформаційного та технологічного прогресу, багато людей різного віку активно користуються послугами електронної торгівлі. Але ж і тут існують свої права та закони, які людина повинна знати та дотримуватись, здійснюючи купівлю або продаж товару через інтернет. Що таке інтернет-магазин? Яким чином відбувається електронна торгівельна операція?
Відповіді на ці запитання та про особливості продажу товарів через інтернет-магазини, розповість начальник Інспекції з питань захисту справ споживачів у Запорізькій області, Володимир Байло.
- Інтернет - торгівля регламентується такими ж документами, як і інші види торгівлі, - пояснює Володимир Анатолійович. - Насамперед відзначимо, що переважно через інтернет - магазини здійснюються продаж товарів та надання торговельних послуг кінцевому споживачеві. До того ж торгівля здійснюється поза торговельними або офісними  приміщеннями, коли вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з передачею товару покупцеві.
- Чи передбачена Законом України дистанційна торгівля?
- Продаж через інтернет - магазин слід вважати одночасно як продажем товарів на замовлення, так і дистанційною торгівлею, що регламентується Законом України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 №1023 – XII, «Правилами продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями», затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 №103, «Правилами роздрібної торгівлі непродовольчими товарами», затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 №104, «Правилами роздрібної торгівлі продовольчими товарами», затвердженими наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11.07.2003 №185, «Порядком провадження торговельною діяльністю та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів», затвердженими ПКМУ  від 15.06.2006  № 833.
- Володимир Анатолійович, поясніть, що таке «інтернет-магазин» та яким чином відбувається торгівля в мережі?
- Насамперед необхідно відзначити, що інтернет - магазином є спеціалізований сайт в Інтернеті, на якому розміщується інформація про товари та проводиться замовлення обраного продукту. Водночас товари, що пропонуються для продажу на цьому сайті, знаходяться на складі торговельного підприємства, яке здійснює цю торгівлю.
Торгівля відбувається наступним чином. Відвідувач сайту магазину вибирає товар із запропонованого, замовляє і оплачує його, після чого товар доставляється відвідувачу - покупцю. 
Загалом, торгівля в інтернет - магазині має такі основні елементи:
1.Вибір товару. Зайшовши на сайт, зі списку запропонованих товарів відвідувач обирає вподобаний йому товар і «кладе» його до віртуального кошика - це ознайомлювальний етап, на якому будь-які юридичні взаємовідносини між магазином та відвідувачем не виникають.
2.Замовлення товару. Відвідувач переходить на сторінку сайту, де розміщено бланк замовлення на доставку товару і при цьому слід врахувати, що заповнене, спрямоване продавцю і підтверджене ним замовлення виконуватиме функції договору між продавцем (магазином) і покупцем (відвідувачем) і матиме юридичні наслідки - обов'язок продавця - поставити товар, а обов'язок покупця - оплатити товар.
Слід звернути увагу, що перед укладанням договору на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії, основні характеристики продукції, ціну та умови оплати, гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції, порядок розірвання договору тощо. Факт надання такої інформації повинен бути підтверджений письмово або за допомогою електронного повідомлення. Заповнивши безпосередньо на сторінці сайту бланк замовлення, відвідувач - покупець відправляє його продавцю (інтернет - магазину). Після цього, замовлення надходить в роботу - замовлені товари разом із супровідними документами направляються покупцеві.
3.Оплата товару. Розрахунками оплати при торгівлі через інтернет - магазини є безготівковий і готівковий. При безготівковому розрахунку, після оформлення замовлення на доставку товару, покупець отримує рахунок на оплату. Рахунок роздруковується покупцем прямо з сайта інтернет - магазину або після отримання на свою електронну адресу. Покупцеві залишається оплатити рахунок, перерахувавши кошти за товар з власного банківського рахунку на банківський рахунок продавця. В основному безготівковий розрахунок використовується при передоплаті замовленого товару. Готівкою покупець розраховується в момент отримання товару від кур'єра продавця у себе вдома.
4.Доставка товару. Для багатьох електронних товарів можлива доставка по Інтернету. У цьому випадку, покупець скачує файл товару із сайту інтернет-магазину на ПК. Для інших товарів застосовують, як правило, один з трьох варіантів доставки: отримання товару в офісі продавця; кур'єрська доставка; доставка поштою.
При отриманні товару в офісі продавця, приймання-передачу товару фіксують у бланку замовлення на доставку товару, перший примірник якого залишається у продавця, а другий передають покупцю. Якщо покупець вносить готівку, її приймання оформляють через РРО, видаючи покупцю чек. У разі, якщо на товари встановлено гарантійні строки, покупцю передається гарантійний талон та технічний паспорт на товар.
При кур'єрській доставці, разом з товаром кур’єр зобов’язаний передати покупцю документи на товар - замовлення, гарантійний талон, техпаспорт тощо, а покупець розписується в першому примірнику замовлення і повертає його кур'єру. Якщо покупець оплачує товар кур'єру, останній повинен при прийманні готівки застосувати портативний РРО. У цьому випадку покупцю видається також чек.
Доставка поштою відбувається таким чином. Товар з документами передається відповідальній особі (з якою також укладається договір про повну матеріальну відповідальність). Остання, на поштовому відділенні, оформляє відправлення на адресу покупця. Далі товар (посилка) надходить на поштове відділення за місцем знаходження покупця, де покупець його і отримує. Про факт отримання товару продавцю надсилається відповідне повідомлення.
- Скажіть, підписаний договір куплі-продажу має юридичну силу?
-У підсумку необхідно зазначити, що договір купівлі-продажу через Інтернет є підвидом традиційного договору купівлі-продажу, і на нього повністю і без винятку поширюються норми законодавства про захист прав споживачів.
У разі, якщо ваші права порушені, ви маєте право звернутися до Інспекції з питань захисту прав споживачів:
      у Запорізькій області за адресою:
м. Запоріжжя, вул. Дзержинського 9, тел. (0612) 764-37-72, (0612) 707-23-76, (0612) 707-23-75,  zap_zah@ukr.net
      у м. Київ за адресою:
вул. Горького, 174, телефон «гарячої лінії»: (044) 528-92-44, dsiu@dsiu.gov.ua
      у Львівській області за адресою:
м.Львів, проспект Чорновола, 59, тел./факс (032) 31-76-93, (032) 31-92-61, lvuzps@i.ua
      у Дніпропетровській області за адресою:
м.Дніпропетровськ, вул. Шевченка, 7, телефон «гарячої лінії» (056) 744-08-62, тел./факс: (056) 744-09-46
• у Полтавській області за адресою:
м.Полтава, вул. Пушкіна, 16, тел. (0532) 56-56-34, polouzps@ukr.net 
      • у Харьківській області за адресою:
м. Харків, вул. Сумська, 45, тел.. (057) 700-39-67, (057) 700-39-65
• у Одеській області за адресою:
м.Одеса, вул. Канатна, 83, тел./факс: (048)722-61-68, odessa_dsi@dsiu.gov.ua

Дізнавалась Еріка Аджайа

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Живая встреча в Экспериментуме Целостная Жизнь

«Человек Труда» в моде или как украинцы сказочных героев – тружеников создавали

Неправильный прикус у ребенка поддается лечению